fredag 17 juni 2011

Mini comics

Visst är de söta? Jag reste till Osaka under naturkatastrofen. Natten vi skulle återvända till Tokyo efter 3 veckor sluta i lite kaos. Min resevän ville besöka en pubb han pratat om hela resan. Det kändes dumt att inte låta honom gå dit och det var kallt att vi inte kunde stå ute och vänta på bussen. Problemet var packningen. Vi skulle inte ha tid att gå med all packning fram och tillbaka. Pubben beskrevs dessutom väldigt liten att packningen aldrig skulle fått plats. Det är vanligt att mat ställen eller pubbar bara har att väldigt få får plats. Lokal ställen. Erbjöd mig att sätta mig på ett café med packningen medan han gick till pubben. När caféet stängdes var de dags att gå till bussen och som lovat kom min resevän tillbaka i tid för att ta sin packning. Han hade nämnt mig för bartendern och gav mig plötsligt två små serie böcker. "En present till tecknaren".

De är så gamla så vågar inte ha dem framme fritt utan har de i den lilla platsfickan. Det känns som man håller lite i japansk "historia" i handen när jag ser dem, vilket värmer så mycket.



1 kommentar: