fredag 17 juni 2011

Rummet städat!



Rummet är städat! woh!

Japp, så det är så här man bor, allt man gör sker på golvet. Min futon som alltid ligger mellan tvn och datorn är på vädring. Eftersom man spenderar mycket tid på den är det alltid bäst att låta den vädra 1 gång i veckan med.

Inte mycket i rummet att se. Har inte velat inreda rummet eftersom jag funderar på en flytt ifrån gästhus livet.

Ett vanligt sett att bo på eftersom många bara har ett hem för att sova i. En fast betalning en gång i månaden. Beroende på hur mycket man är beredd på att betala desto finare rum. Man delar kök och badrum med andra i gästhuset. Oftast är husen på flera 100 personer, men det finns även mindre som det jag bor i.

Vi är sammanlagt 12 personer. Dessutom bor jag centralt i Shinjuku att hyran är lite högre, men jag slipper betala resan till min skola i alla fall av att ha gå avstånd, men gästhus livet börjar efter snart 1 år bli en liten plåga. Jag vill ha ett mer privat ställe att bo på, så det letas efter en billig, central och fin lägenhet.

Lägenheter i japan består oftast bara av 1 rum och toalett men det finns ett par lägenheter där kök och sovrum är delat i två rum, vilket är vad jag söker efter. Att ha det i samma känns obehagligt av någon anledning för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar