torsdag 23 juni 2011

Ny klippt hår

Ja, äntligen har man klippt håret! :D
Fattar inte vad jag vänta med det så länge för. Härligt att klippa sig i japan! Extremt värt cirka 300kr.

Sattes först att diskutera med frisören man fick om frisyren man ville ha. Japanskan man lärt sig hjälpte inte mycket, det var mest att säga de simpla orden och peka på bilder hur man skulle vilja ha det. Efter lite om och men lyckades man få ihop en frisyr och togs av en kille för att tvätta håret. Precis innan klippningen blev det plötsligt massage. Både för huvudet ner till ryggen. En kaffe medan man vänta på frisören. En snabb klippning, liten styling och klar.

Förstod inte riktigt vad de var, men tydligen beroende på vad man betalade, ju högre avancerad frisörska kunde man få? Betalade 600yen extra för att få 1 steg bättre frisörska.

Svårt att få en frisör att klippa som man vill, och svårare när man inte pratar samma språk. Hon framhävde mina självlockar och klippte mig kortare en vad jag egentligen velat, men det är skönt med kortare hår på sommaren och håret var så ojämnt att det nog inte gick att ha längre.

Gick sedan en kort runda i Harajuku Nathalie, fick tag i ett par skor. Mina skor har gått hål i och skaver sönder mina fötter att det verkligen var på tiden.

Bild på det nyklippta håret kommer inte, eftersom det är så varmt är det direkt in i duchen som gäller när man kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar