måndag 1 augusti 2011

Tillbaka i sverige

Resa själv? Ah, jag kände mig inte redo alls, stress att få ordning på allt. Inte sovit något. Hela natten gick till att städa rummet och packa. Tillslut blev klockan 5 och tågen började gå. Bestämde mig att åka direkt så jag skulle ha tid med att råka göra misstag i resandet.

Jag skulle till Haneda Airport. Så jag visste inte ens hur jag skulle förvänta mig flygplatsen. Hamnade fel ett par gånger. Stationen jag skulle till hade siffran 16. Så åkte ifrån 1och räknade stationerna, men när jag hamna på 11 var jag plötsligt på 19. Snabb tåg, typiskt. Förstod inte alls hur jag skulle åka, så var bara att ta fram japanskan och fråga om man var rätt. Hittade fort rätt med hjälpen av en man.

Så efter många timmars flygande är jag i Sverige igen, kändes konstigt direkt när man satte foten på svensk mark. En obehaglig rysning igenom hela kroppen av obehag.

Det första man möts av är en tjurig mamma som skriker åt minsta lilla ungen gör och personer som ser ner på en direkt.

Blev bättre när man möttes av syrran. Dock väldigt förvånad, var bara beredd att möta pappa. 5 timmar till för att komma hem. Kändes så konstigt. Skillnad på miljön, på klimatet, människorna..

Så skönt att vara hemma, men saknar japan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar