måndag 8 augusti 2011

Schema laggd fredag

Blev så förvånad och glad när Emely kontaktade mig.


Fredag.

6.00 Stiga upp bara för att hinna med en buss till centrum i kalmar.

9.00 Gå på en interjuv.

10.00 Vara hoss optikern.

11.00 Ät luch med gammal vän, Emely

18.00 Gå en runda med en gammal vän, Monika och hennes hund.

Så tidigt! Typiskt.. Hatar tidiga morgnar..

Satte mig på ett kaffe jag ofta gick till innan japan resan. Fick kaffe och svarade på några frågor för Östran (kalmar tidning). Aldrig sett en så ung som jobbar med tidningen. Känndes ju mer som en 1 timmes date ;)

En snabb tit på ögonen hoss optikern innan jag träffa Emely och åt tempura. Blev förvånad att se att lilla kalmar nu har Yakitori, tempura .. och något som likna Gyudon. Smakade inte som det riktiga alls, men det var gott som en svensk vertion. Så mycket att prata om, men det börjar bli svårare och svårare att prata om japan. Har pratat om det för mycket, det börjar bli uttråkande att berätta om. Hur jag bor, vad är min favorit mat.. etc

De sakerna som jag tyckte var speciellt i början.. har nu blivit en del av det normala livet, det är så svårt att hitta något intressant att prata om. Nåja, efter maten gick vi för lite gammeldags kulglass. Innan jag åkte till japan tyckte jag de var en av de tråkigaste glassarna att äta.. men nu älskar jag det :)

En kort shopping runda. Tråkigt att behöva säga hej då så tidigt D:

Dödstrött redan, så vilade en stund innan jag gick till Monika.

Älskar att gå små varndingar med henne och hennes hund. Pratade om så mycket minnen. (glömmde ta foto)

Livet.. udda hur saker slutar ibland..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar