onsdag 11 januari 2012

Morgon klass

Så var man tillbaka i Ueda.

Jag trodde verkligen jag skulle vara döds trött med morgon klass, men funkar helt ok, och när jag slutar har jag en hel dag att göra saker på. I dag fick jag betyg och ett papper om min hälsa, fick aldrig något sånt i min gammla skola i Tokyo. Jag fick A i gramatik, förvånande och lite irriterande. Gramatiken vi över nu är väldigt artigt imot det vanliga sättet att prata på..
Bara för det ska jag vara en söt liten tjej som är onödigt artig~desu!

Stavning är fotfarande en plåga~ Blir lättare att stava med kanjin dock. Måste bara lära mig ordets kanji först.

Jag hitta en skola för mig senare som verkar intressant. Faktiskt hittade den nästan mer mig när jag stod och läste en skoltidning. Sissta sidan var om designe skolor.Bara slumpvist valde en skola. Blev riktigt imponerad och kursen verkade extremt kul, karaktär design, kläders design etc..

Om jag har tur har jag tillräckligt med japanska för skolan, väntar på mer information om.
Så, medan man väntar.. försöker jag plugga några kanjis.

Om arbetet jag hade.
Jag skar mig 2 gånger (utan att notera förren det rann blod), halkade på golvet att jag höll på att slå upp en gammal skada som skulle lätt mig till direkt operation på sjukhus, försov mig 2 gånger..

En härlig första jobbet upplevelse.
Ne allvarligt, hade kul, såg många nya ansikten och fick min första lön.
(gratis onsen, moha)

´Gratis mat, men .. jag är ganska trött på ris nu.. ris till frukost, till luch och till middag~ varje dag~...!
Gah..! Fick i alla fall smaka på den traditionella nyårs middagen~


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar