lördag 23 juli 2011

Snabbare

Så lärarna i har klagat på hur jag är i klassen. Eller, inte riktigt "klagat", men fick kommentarer jag inte borde göra, som "skriv inte medan läraren pratar" och "lär dig att skriva fortare".

Den sissta saken gjorde mig lite galen. Ibland har man bara några minuter på sig att skriva att skriva uppgifter i boken vi just har försökt lärt oss. Väldigt typiskt japanskt på ett sett...

Får mer "klagompål" nu för att detta är min sissta chans att komma in på en manga skola för sommaren 2012. Jag hatar när man saker nu som påvärkar än senare. Jag är lite galen på alla klagomål.. men det är ju bara för att hinna med allt i tid.

Jag försökte i alla fall i dag. Jag följde klassen bättre, men under sista lektionen var jag så trött av att fokusera så mycket.

Jag anmälde mig till en skol utflyckt för söndagen. Känner mig så obekväm för den, men endå inte. Jag kommer inte vara med de jag brukar vara med, och jaf vet inte om någon svensk följer med. Nåja, känner ett par som ska med. Resan kommer vara till en traditionelt uppbyggd "stad". Jag vill se något mer traditionellt även om jag skulle behöva gå själv. JAg tror jag kommer gilla det.

Nåja, dags att plugga lite innan sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar