fredag 8 juli 2011

Ra-mu-ne!

Wha.. fredag, funderar på vad som måste göras i dag medan man försöker få in lite nya ord i huvudet medan man går hem.

Stannar upp och går in till en affär för att köpa dricka. colan i vanliga affärer kostar på cirka 290yen men visste att de fanns för 150. Fattar inte varför jag inte köpt det där innan med när jag visste.

Allt, speciellt drickan är billigare. Har inte tänkt på alls. Även läsk som kostar 100yen är nedsatta till 90yen. Vatten kostar 50yen. Noterar plötsligt bland läsken något som fick mig att hoppa till lite av glädje. Drickan jag letat efter så länge hittas i en billig butik!



Ramune, smakar som sockerdricka blandat med sprite. Drack det för första gången på Uppcon. Löjlig skillnad på pris, jag betala under 8kr medan på uppcon betala jag 25kr för den lilla flaskan.
Jag gillar sprite, jag gillar sockerdricka, jag älskar Ramune :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar